Koniec września może być dobrą okazją do nieco dalszej, rodzinnej wycieczki. To może Płock? Świetnym pretekstem do odwiedzin tego miasta może być akcja Płock za pół ceny, która wypada w ten weekend - 28-30 września. Do samej akcji jeszcze wrócę, zacznijmy od samego Płocka.
0 Comments
Od lat dostaję pytanie kiedy i jak zacząć naukę języka obcego z dzieckiem. Z jednej strony, będąc Rodzicem, chcesz by dziecko miało najlepszy mozliwy start, a z drugiej, gdy patrzysz na wyścig w ilości zajęć dodatkowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, załamujesz ręce i sam nie wiesz, czy brać w nim udział. Dziś przygotowałam krótki poradnik dla rodziców dzieci w wieku 2-4 lata. Dowiesz się z niego: - czy zapisywać dziecko w tym wieku na zajęcia dodatkowe, - co robić z dzieckiem w domu by uczyło się języka obcego, - czy mówić do dziecka po angielsku w domu, - czy korzystać z aplikacji/bajek i innych technologii by oswajać dziecko z językiem, - jak wykorzystać książki po angielsku by połączyć przyjemne z pożytecznym. Pytanie 1: Czy zapisywać dziecko w tym wieku na zajęcia dodatkowe? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, więc odpowiem to zależy... Jeśli Twoje dziecko chodzi w tym wieku do przedszkola i nie widzisz się z nim przez większość dnia, zdecydowanie odradzam obciążanie go dodatkowymi zajęciami. To może być dla dziecka zbyt dużo bodźców i zbyt mało korzyści. Jeśli Twoje dziecko nie chodzi do przedszkola, lub chodzi, ale na krótko, warto rozważyć dodatkowe zajęcia. Jednak od razu napiszę, że nie jest konieczne szukanie regularnego kursu językowego z założeniem, że dziecko ma nauczyć się języka, a już najlepiej poradzić sobie na wakacjach za granicą po angielsku ;-) W tym wieku można poszukać zajęć językowych, dla których język jest tylko tłem, a główny motyw przewodni dotyczy czegoś innego - na przykład śpiewanie po angielsku, taniec z angielskim, zajęcia artystyczne po angielsku czy warsztaty czytelnicze. W Strefie Języka organizujemy takie warsztaty storytellingowe dla maluchów właśnie po to, by przed wszystkich zarażać je miłością do książek, a w drugiej kolejności, nieco mimochodem, pokazywać jak fajnie jest czytać po angielsku. Pytanie 2: Co robić z dzieckiem w domu, by uczyło się języka angielskiego? Pewnie nie raz postanawiałeś sobie, że więcej czasu poświęcisz na zabawę i uczenie Twojego dziecka pożytecznych rzeczy. Wiem, że Rodzice zastanawiają się jak to zrobić, by już 2-4 latków uczyć języka w domu. Po pierwsze, konieczne jest myślenie o otaczaniu dziecka językiem, a nie samym uczeniu go. W tym wieku dziecko ma się przede wszystkim bawić, a nie zmuszać czy wysilać, by się uczyć. Jako mama 3-latka, polecam rozpoczęcie przygody z językiem od czytania książek po angielsku. Nawet jeśli jesteś Rodzicem, który słabo zna język, możesz poznawać go razem z dzieckiem. Wybierając odpowiednie książki, pokazując dziecku obrazki czy próbując z nim czytać, nawet nie zauważysz jak sam poznajesz język :-) Dla dziecka w tym wieku, nie ma dużego znaczenia w jakim języku jest książka, byle miała piękne ilustracje, angażujące otwierane okienka czy interaktywne elementy. Więcej o książkach w odpowiedzi na pytanie 5. Pytanie 3: Czy mówić do dziecka w domu po angielsku? Odpowiedź jest prosta: jeśli chcesz to mów, to na pewno nie zaszkodzi :-) Z drugiej strony nie musisz. Kiedy będąc mamą stanęłam przed dylematem, mówić czy nie mówić po angielsku do dziecka, od razu poczułam, że dla mnie mówienie tylko w obcym języku jest nienaturalne i nie chciałam w ten sposób komunikować się z dzieckiem. Myślę, że wielu rodziców może mieć podobne rozterki, a w szczególności Ci, którzy sami słabiej znają język. Podjęłam zatem decyzję by podejść do tego tematu na luzie. Zdarza mi się mówić do synka po angielsku, ale nie robię tego w jakiś mocno ustrukturyzowany sposób. Wtedy kiedy czytamy czy oglądamy karty z obrazkami, używam czasem słów po angielsku, a czasem rozmawiamy z synkiem o angielskim, bo on sam na tym etapie chce by tłumaczyć mu słowa na inne języki. Podobnie nieformalnie podchodzimy do mówienia w innych sytuacjach, spontanicznie zadajemy niektóre pytania po angielsku czy opowiadamy o tym co widzimy w obcym języku. Nie oczekujemy, by synek też mówił po angielsku, ale w ten sposób spokojnie wdrażamy go w świat języka obcego i pokazujemy, że to normalna komunikacja. Pytanie 4: Czy korzystać z aplikacji/bajek i innych technologii by oswajać dziecko z językiem? Wielu Rodziców cieszy się tym, że dziecko ogląda bajki na YouTube czy korzysta z aplikacji i w ten sposób uczy się języka. Z jednej strony pozornie wygląda na to, że dziecko może sporo samodzielnie przyswoić z takich bajek i aplikacji. Stoję jednak na stanowisku, że dzieci w wieku 2-4 lata nie powinny korzystać z urządzeń elektronicznych. Badania wskazują, że wiedza przyswajana z płaskiego ekranu jest dużo mniej zapamiętywana, uczenie się jest mniej efektywne, a szkody związane z korzystaniem z ekranów są większe niż korzyści. Jeśli Twoje dziecko ma 2-4 lata, nie musisz korzystać z żadnych technologii. Wystarczą książki, Twoja podstawowa wiedza językowa i Twoje chęci. Zamiast włączać dziecku aplikację z kolorami, nazywajcie kolory po angielsku na prawdziwych przedmiotach w domu. Niech dziecko się rusza, dotyka przedmiotów, a nie tylko przesuwa palcem po ekranie. Jeśli chcesz śpiewać z dzieckiem piosenki, włączaj je bez ekranu. Słuchajcie, pokazujcie, powtarzajcie, ale nie oglądajcie. Na to przyjdzie spokojnie czas. Pytanie 5: Jak wykorzystać książki po angielsku by połączyć przyjemne z pożytecznym? Tak jak pisałam już wyżej, warto od najmłodszych lat czytać z dzieckiem książki w języku angielskim. Kiedy jest małe, nie ma jeszcze większych preferencji językowych, a możemy od razu pokazać dziecku, że czytanie wygląda właśnie tak, że raz jest po polsku, a raz po angielsku. Jeśli sam, jako Rodzic, nie znasz dobrze języka, możesz wybierać książki z samymi słówkami na początek czy z płytą, by również nauczyć się wymowy. Podobnie jak we wszystkich innych sytuacjach, nie ma potrzeby robić tego jakoś bardzo "na poważnie". Jeśli masz książkę po angielsku, pokazuj dziecku słówka, czytaj fragmenty po angielsku - jeśli dziecko nie pyta "co to znaczy?", nie tłumasz na język polski, to jest niepotrzebne. Jeśli pyta, staraj się najpierw pokazać słowo na ilustracji albo całym sobą, by starać się nie używać polskiego. Nic się jednak nie stanie, jeśli zwyczajnie powiesz dziecku że tak jest po polsku, a tak po angielsku. Możesz wykorzystać różne proste książeczki, które do tej pory czytaliście po polsku i odświeżyć je dziecku tłumacząc tym razem treść na angielski - choćby pojedyncze słówka. Na tym etapie, dziecko spokojnie może rozumieć takie zwroty jak: what's this? where's ...? czy how many .. are there?. Odpowiadać może po polsku, ale też po angielsku, zachęcaj je do tego pozytywnym wzmocnieniem, bez naciskania. Pewnie zastanawiasz się teraz jakie książki będą najlepsze akurat dla Twojego dziecka - pod względem poziomu i tematyki. W tym temacie zachęcam Cię by skorzystać z porady ekspertów. W Strefie Języka mamy osobistych doradców od książek. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami, podasz wiek dziecka, zainteresowania, a my przygotujemy dla Ciebie konkretne propozycje książek, które dostarczymy pod Twoje drzwi. Brzmi dobrze? Więcej informacji znajdziesz tutaj: www.angielskieksiazeczki.weebly.com Milena Jastrzębska Właścicielka Strefy Języka autor: Milena Jastrzębska, wlaścicielka Strefy Języka Wiesz, że po 9 latach pierwszy raz zdecydowaliśmy się zorganizować w Strefie Języka lekcje pokazowe? Do tej pory wierzyłam, że to co czyni szkołę językową wyjątkową i odpowiednią, by się do niej zapisać, nie jest do pokazania w 45 minut pokazowych zajęć. W tym roku zdecydowaliśmy się na taki krok, bo zauważyłam, że Rodzice potrzebują takiej lekcji, by zachęcić dziecko czy by ułatwić sobie podjęcie decyzji. Tylko czy naprawdę, Rodzicu, wiesz na co zwracać uwagę idąc z dzieckiem na taką lekcję? Poniżej kilka porad ode mnie w tym temacie. PORADA 1: Lekcja pokazowa to tylko pokaz metod pracy Podczas lekcji pokazowej, szkoła powinna pokazać różnorodne metody pracy, ale nie znaczy to, że każda lekcja wygląda dokładnie tak samo. Zwróć uwagę czy metody są ciekawe, czy odpowiadają potrzebom Twojego dziecka, czy proponowane zabawy z językiem sa "sztampowe" czy nowoczesne i podobają się dziecku. Jednocześnie popatrz czy metody wybrane przez lektora na zajęciach są mu znane, czuje się w nich pewnie czy może wykorzystuje je po raz pierwszy. PORADA 2: Wizerunek szkoły i obsługa klienta ważniejsze od samej lekcji Lekcja pokazowa w każdej szkole będzie przygotowana na tip top. To co może dać Ci do myślenia na tym etapie, to wszystko co dzieje się przed i po lekcji - atmosfera, dbałość o szczegóły, obsługa klienta. Zobacz czy szkoła dokładnie wie co robi, czy ma zaplanowany proces doboru do grup i pomysł na przyszłość. PORADA 3: Komunikacja lektora z dzieckiem może świadczyć o szkole O dobrej szkole świadczą dobrzy lektorzy. Na lekcji pokazowej trudno jest często lektorowi nawiązać prawdziwą relację z dziećmi, bo to po prostu wymaga czasu. Możesz zaobserwować jednak jak lektor komunikuje się z dziećmi, czy szanuje przestrzeń dziecka, zaprasza do współpracy, zauważa każde dziecko, stawia na pozytywne wzmacnianie a nie krytyczne ocenianie. Taki lektor może świadczyć o tym, że szkoła szkoli lektorów z miękkiej wiedzy psychologicznej. PORADA 4: Dynamika grupy jest zupełnie inna na zajęciach pokazowych To o czym wspomniałam wyżej, na pokazowych zajęciach dzieci zachowują się inaczej, są w nowej grupie, nie każde dziecko jest gotowe by się otworzyć. na lekcjach pokazowych jest też znacznie głośniej, dynamiczniej, a aktywności są bardziej spektakularne. Jeśli Twoje dziecko potrzebuje czasu, nie zrażaj się po pierwszej lekcji. Zapytaj szkołę jaki mają pomysł na zajęcia w przyszłości i zadbanie o potrzeby wszystkich dzieci - nie tylko tych najodważniejszych. PORADA 5: Sprawdź kto będzie gwarantować tę samą jakość w ciągu roku Lektor, który prowadzi zajęcia na lekcji pokazowej prawdopodobnie nie będzie lektorem docelowym Twojego dziecka. Zapytaj szkołę w jaki sposób dbają o standardy pracy w szkole - jak często lektorzy są szkoleni, ile zajęć w roku jest obserwowanych, czy szkoła zatrudnia metodyka. Zapytaj też w jaki sposób szkoła dba o to by grupy były dopasowane poziomem i jak rozwiązuje ewentualne przeszkody w trakcie roku. Dobra szkoła ma metodyka, który wspiera lektorów każdego dnia! Trzymam kciuki za podjęcie właściwej decyzji i wyboru odpowiednich zajęć językowych dla Twojego dziecka. I zapraszam na lekcje pokazowe do Strefy Języka. Już 12 i 13 września. Pozdrawiam, Milena Jastrzębska właścicielka Strefy Języka Zobacz jak wziąć udział w lekcjach pokazowych w Strefie Języka.Co nas wyróżnia, czyli dlaczego warto wybrać Strefę Języka, by zadbać o przyszłość językową dziecka.4/9/2018 Wrzesień to często napięty czas wielu decyzji Rodziców, związanych z wyborem zajęć dodatkowych, ułożeniem grafiku, zaplanowaniem właściwem ściezki edukacji dla dziecka. Wiem jak trudno jest pogodzić potrzeby dzieic i rodziców, ale też wiem, że często trudno jest odróżnić oferty między sobą. Jeśli jesteś Rodzicem, to chciałabyś oddać edukację językową dziecka w ręce specjalistów i mieć poczucie spokoju, że dziecko robi właściwe postępy. Porównujesz oferty? Gubisz się w propozycjach? Nie wiesz czym wyróżnia się dobra szkoła językowa? Zobacz 10 elementów, które wyróżniają Strefę Języka wśród pozostałych ofert zajęć językowych. 1. Najciekawsza szkoła w okolicy! Piszemy o sobie, że jesteśmy najciekawszą szkołą w okolicy i jesteśmy przekonani, że właśnie tak jest. Co sprawia, że nasze zajęcia są tak ciekawe?
2. Małe grupy 4-7 osób = większy czas mówienia po angielsku na osobę W wielu szkołach językowych jest to standard, ale okazuje się, że na naszym lokalnym rynku wielkość grupy jest nasyzm wyróżnikiem. Zajęcia w grupie 4-7 osób to gwarancja, że uczeń ma szansę odezwać się podczas zajęć wiele razy, a jednocześnie jest to na tyle duża grupa, by móc robić ciekawe projekty i ćwiczenia w parach i grupach. 3. Jedyna szkoła z własnym metodykiem Jesteśmy jedyną szkołą w okolicy, która zatrudnia własnego wewnętrznego metodyka nauczania. Kim jest taki metodyk? To osoba, której jedynym zadaniem jest dbanie o jakośc kursów. Robi to w różny sposób:
4. Karta Strefek + = szereg dodatkowych korzyści Wybierając zajęcia językowe w Strefie Języka dostajesz coś więcej niż tylko kurs. Od 2018 roku wprowadziliśmy do naszej oferty Kartę Strefek +, czyli szereg korzyści zarezerwowanych tylko dla naszych klientów. W tym roku klienci otrzymują między innymi:
5. Odprowadzanie dzieci ze szkoły i do szkoły w cenie kursu Dla wszystkich dzieci przedszkolnych i chodzących do klas 1-3 mamy w ofercie bezpłatne odprowadzanie ze świetlicy i na świetlicę. Zatrudniamy jedną osobę, której zadaniem jest wyłącznie dbanie o to, by dzieci bezpiecznie dotarły na zajęcia w wyznaczonych porach. Dzięki temu zajęcia mogą się odbywac wcześnie i gdy zabierasz dziecko ze świetlicy, nie musisz już go nigdzie wozić.
8. Wydarzenia dodatkowe Jesteśmy jedyną szkołą w okolicy, która stara się wciągać uczniów w świat języka nie tylko podczas samych zajęć. Będąc naszym uczniem możesz wziąć udział między innymi w:
9. Platforma LangLion - duże ułatwienie i oszczędność czasu i pieniędzy W Strefie Języka każdy Rodzic i kursant otrzymuje dostęp do platformy LanLion, na której każdorazowo znajdują się informacje dotyczące zajęć i dodatkowe materiały. Jeśli kogoś nie było na zajęciach, może bez problemu nadrobić zaległości, odrobić pracę domową, skontaktowac się z lektorem. Lektorzy udostępniają też ciakwe linki do wykorzystania w nauce samodzielnej. 10. Dokładny proces rekrutacji do grup To co dla nas jest oczywiste okazuje się naszym wyróżnikiem na lokalnym rynku. Od początku istnienia szkoły nie zapisujemy dzieci do grupy według klasy, do której chodzą, ale według wyniku spotkania metodycznego, które odbywa się każdorazowo przed zapisaniem się na zajęcia. Dzięki spotkaniu:
Do końca września możesz skorzystać ze spotkania metodycznego bezpłatnie. To najlepsza okazja, by sprawdzić czy dziecko jest na właściwym poziomie znajomości języka i sprawdzić jak zaplanować dla niego dalszą naukę. |
Blog
|