• Start
  • ZAPISY
  • METODA
  • JĘZYKI
  • EGZAMIN 8-KL
  • TERAPIE
  • INNE ZAJĘCIA
  • PRACA
  • O NAS
  • Kontakt
Strefa Języka
  • Start
  • ZAPISY
  • METODA
  • JĘZYKI
  • EGZAMIN 8-KL
  • TERAPIE
  • INNE ZAJĘCIA
  • PRACA
  • O NAS
  • Kontakt

Witaj na strefowym
​blogu dla rodzica

Jak produktywnie i kreatywnie spędzić czas w domu z dzieckiem w wieku szkolnym (i nauczyć go języka obcego)? Część 1.

4/5/2020

0 Comments

 
Picture
W poprzednich częściach cyklu doradzaliśmy, jak spędzić czas w domu z najmłodszymi maluchami (powiedzmy sobie szczerze, to jest najtrudniejsze zadanie 😉). Teraz pora pomyśleć  o zabawach dla dzieci troszkę starszych. 
Picture
Pamiętasz szaloną modę z lat 90. na bransoletki z muliny? Każda dziewczyna musiała mieć stałą ekspozycję takich wyrobów na rękach,  a i niektórzy chłopcy dali się porwać modzie.

Po co: Jest to dobre ćwiczenie dla usprawniania dłoni – na pewno przyjemniejsze niż lekcje kaligrafii.  Poza tym sama bransoletka jest uroczą ozdobą, a także miłym prezentem dla przyjaciółki.
Dla kogo:  Dla małych oraz całkiem dużych dziewczyn, ale nie tylko… 
Czas: w zależności od liczby nitek i wprawy – od 20 minut
Potrzebujesz: kolorowej muliny, nożyczek, spinacza, agrafki lub taśmy klejącej, ewentualnie koralików.
Przebieg: 
  • Wybierz 2 kolory muliny.
  • Utnij 6 nitek długości ok. 70 cm.
  • Zwiąż nici w supeł na ok. 2 cm od końcówek.
  • Przypnij supeł do solidnej, nieruchomej powierzchni (zwykle takie robótki przypinało się do dżinsów, ale dla bezpieczeństwa dzieci lepiej przypiąć je np. do poduszki lub przykleić do blatu biurka).
  • Rozdziel kolory – trzy nitki na prawo, trzy na lewo (lub ułóż kolory co drugi – wybór wpłynie na szerokość pasków).
  • Złap pierwszą nitkę z lewej strony, zawiąż supełek na sąsiadującej z nią nitce, później na kolejnej, kolejnej, kolejnej, aż dojdziesz do końca rządka – zawiąż dwa supły na ostatniej nitce.
  • Powtarzaj poprzednią sekwencję aż do uzyskania odpowiedniej długości bransoletki.
  • Możesz do wzoru wpleść małe koraliki, przeciągając je przez nitki.
  • Uwaga, powyższy opis dotyczy bransoletki dość wąskiej w regularne, dwukolorowe paski, ale możesz go odpowiednio modyfikować, zwiększając liczbę kolorów i nici.
Jak wprowadzić element językowy: 
Kilka słów troszkę bardziej skomplikowanych, niż nazwy kolorów:
a friendship bracaelet (bransoletka przyjaźni); an embroidery floss (mulina); a knot (węzeł); a loop (pętla); a braid (splot), a thread (nić)
Kiedy już opanujesz podstawową technikę oraz słówka, czas nauczyć się kolejnych wzorów – oglądając tutoriale (poradniki) po angielsku!
(https://www.youtube.com/watch?v=YujvDp5BJ78 
https://www.youtube.com/watch?v=Qrn01JeAnQk)

Picture
Kolejna propozycja dla małych i większych rączek, tym razem inspirujemy się sztuką wschodnią i pobawimy się w tworzenie dekoracji z papieru.

Po co: doskonałe ćwiczenia dla usprawnienia rąk dzieci na wczesnym etapie edukacji szkolnej.
Dla kogo: dla starszych przedszkolaków, dzieci w wieku wczesnoszkolnym oraz wszystkich miłośników origami.
Czas: 5 minut na jeden projekt, ale warto zrobić kolorowe stado zwierząt 😊.
Potrzebujesz: kolorowego papieru oraz komputera/smartfona z dostępem do Internetu.
Przebieg: 
  • Motyl - zobacz wideo: https://www.youtube.com/watch?v=cZdO2e8K29o
  • Kolorowe ptaki:  https://www.youtube.com/watch?v=pdsE5-GWK1Y
  • Żółw: https://www.youtube.com/watch?v=JlJsU8tspfc
  • królik: https://www.youtube.com/watch?v=6QqBvy_yO_M
  • lis: https://www.youtube.com/watch?v=Z2JnMBQFa6Y
  • pingwin: https://www.youtube.com/watch?v=FGfriajdNpA
Jak wprowadzić element językowy: kiedy już powstanie całe papierowe ZOO, możemy nauczyć się nazw wielu zwierząt po angielsku. 
Picture
Były zajęcia techniczno-plastyczne, teraz czas trochę się rozruszać i poszaleć. Co powiesz na najprawdziwszy, szalony, rodzinny Mini Playback Show?

Po co: Aby przełamać nieśmiałość, podnieść poziom endorfin i energii.
Dla kogo:  Dla dzieci od ok. 5-6 roku życia do lat 100.
Czas: Przygotowanie się do występu zależy od tego, czy już wykonujecie ulubioną piosenkę, czy chcecie nauczyć się czegoś nowego. Oraz od tego, jak profesjonalnie podejdziecie do kwestii przebrania i makijażu 😉.
Potrzebujesz: odtwarzacza muzyki lub  komputera z dostępem do Internetu, trochę kolorowych ubrań, ozdób czy biżuterii, mikrofonu lub czegoś, co go może zastąpić (kto pamięta tę scenę z serialu, kiedy Alf śpiewał do ogórka?), publiczności i – jeśli chcesz nagrywać występ – kamery lub smartfona.
Przebieg: 
  1. Naucz się słów piosenki – ze słuchu lub poszukaj tekstu w Internecie (ten punkt można ominąć, jeśli ulubione piosenki znasz na pamięć).
  2. Przebierz się za odpowiedniego artystę lub artystkę.
  3. Włącz muzykę.
  4. Ruszaj ustami tak, jakby to był Twój występ i daj czadu!
  5. A jeśli nie wierzysz, że to się da zrobić… Zobacz https://www.youtube.com/watch?v=1jC5_yJAjcQ
Jak wprowadzić element językowy: do koncertu dołącz proste, lub ulubione utwory po angielsku, np. If you’re happy, Baby shark, Let it go (Mam tę moc), I like to move it, move it (Wyginaj śmiało ciało), You’re welcome (Drobnostka)…
-------
​
Alicja Kordos
Expert Teacher Strefy 



Masz młodsze dzieci? Nie zapomnij o naszym cyklu artykułów poświęconych dzieciom w wieku 2-6 lat!
  • Część 1: http://www.strefajezyka.pl/blog/jak-spedzic-czas-z-dzieckiem-w-domu-i-nauczyc-go-jezyka-tak-zeby-nie-zwariowac-czesc-1
  • Część 2: http://www.strefajezyka.pl/blog/jak-spedzic-czas-z-dzieckiem-w-domu-i-nauczyc-go-jezyka-tak-zeby-nie-zwariowac-czesc-2
0 Comments



Leave a Reply.

    Blog
    ​Strefy Języka

    Powstał z myślą o potrzebach Rodziców z Gminy Stare Babice i okolic.

    Archiwum

    Sierpień 2022
    Maj 2020
    Kwiecień 2020
    Wrzesień 2019
    Maj 2019
    Styczeń 2019
    Październik 2018
    Wrzesień 2018
    Sierpień 2018
    Czerwiec 2018
    Maj 2018
    Grudzień 2017
    Listopad 2017
    Wrzesień 2017
    Sierpień 2017

    Kategorie

    Wszystkie
    Czas Z Dziećmi
    Czytanie
    Lokalne Atrakcje
    Place Zabaw
    Przedszkolaki
    Psychologia Dziecka
    Stare Babice
    Talenty
    Wychowanie Dzieci
    Zajęcia Dla Dzieci

    Kanał RSS

  • Start
  • ZAPISY
  • METODA
  • JĘZYKI
  • EGZAMIN 8-KL
  • TERAPIE
  • INNE ZAJĘCIA
  • PRACA
  • O NAS
  • Kontakt